info

SULF:s kansli på Ferkens gränd är stängt för spontanbesök. Service via telefon och mejl ges som vanligt.

SULF märker att anmälningarna av lärare och forskare blir allt vanligare. Studenter anmäler lärare för kränkningar, forskare anmäler varandra för…
Ledare i Universitetsläraren
15 oktober 2020
SULF tillstyrker förslagen om att i högskolelagen införa en bestämmelse om att den akademiska friheten ska främjas och värnas samt…
Remissvar
24 augusti 2020
Utbildning som motmedel mot kunskapsfientlighet och faktaresistens är avgörande för en konstruktiv och demokratisk samhällsutveckling. Kvaliteten i utbildningen måste därför…
Nyhet
28 maj 2020
Det är svårt att skriva en ledare i dessa dagar utan att beröra frågan om hur covid-19-smittan påverkar vårt samhälle…
Ledare i Universitetsläraren
27 maj 2020
Regeringen har remitterat förslag ur Styr- och resursutredningen om högskolans roll för det livslånga lärandet och för att främja akademisk…
Nyhet
7 maj 2020
I den kris som just nu utspelar sig i Sverige och över jordens alla kontinenter så gäller det för oss…
Ledare i Universitetsläraren
15 april 2020
”Sverige behöver en bättre lärarutbildning. Det innebär att fler måste forskarutbildas i den yrkesnära delen och att de som är…
SULF i medierna
10 oktober 2019
REMISSVAR Förslag till mer ändamålsenliga basårsbestämmelser Ert dnr U2017/01171/UH Sveriges universitetslärare och forskare (SULF) har genom remiss, daterad 2017-03- 13,…
Remissvar
27 april 2017
Bakgrunden till den föreslagna förändringen av lärarutbildningen för grundskolans årskurser 7-9 är dels att det råder en brist på behöriga…
Remissvar
8 februari 2017
Inledning Utvecklingen av öppna nätbaserade kurser är en del i en större internationell utveckling och SULF välkomnar därför att Universitetskanslersämbetet…
Remissvar
1 september 2016
Råd & stöd
Hej, hur kan vi hjälpa dig?
{{ currentTitle }}

Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen på webbplatsen. Genom att fortsätta surfa på sulf.se godkänner du det. Läs mer om användning av kakor.